Υποψήφια στην κατηγορία «Ένα Κάποιο Βλέμμα» (Φεστιβάλ Καννών)
Η Μαρλέν, μια νεαρή μητέρα, ζει και μεγαλώνει μόνη την οκτάχρονη κόρη της Έλι. Όταν γνωρίζει έναν γοητευτικό άνδρα, αποφασίζει να τον ακολουθήσει άνευ όρων αδιαφορώντας για το ανήλικο παιδί της. Η μικρή Έλι, αρχίζει έναν αγώνα επιβίωσης και προσπάθειας για να ενωθεί και πάλι με την μητέρα της.
Η Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η σύγχρονη γυναίκα που προσπαθεί να ανταποκριθεί στους κοινωνικούς της ρόλους, χάνοντας τον εαυτό της και πληγώνοντας τους άλλους, ενώ η ερμηνεία της μικρής πρωταγωνίστριας είναι συγκλονιστική.
ΕΙΠΕ Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΒΑΝΕΣΑ ΦΙΛΟ…
Από παιδί κυκλοφορούσα συνεχώς με μια κάμερα ώστε να τραβάω φωτογραφίες και να σκηνοθετώ σκηνές.
Η πρώτη ταινία που με συγκλόνισε ήταν η ταινία ΜΠΛΕ του Κισλόφσκι, την οποία είδα σε ηλικία 13 ετών. Η ερμηνεία της Ζιλιέτ Μπινός και το βάθος των συναισθημάτων της με άφησαν άφωνη. Τότε ήταν που αποφάσισα πως θέλω να σκηνοθετώ ταινίες.
Οι βασικές θεματικές που ήθελα να φωτίσω με αυτήν την ταινία ήταν η εξάρτηση (κυριολεκτική και μεταφορική), η έλλειψη αγάπης, η ανασφάλεια, η μοναξιά και η απουσία σταθερών αναφορών στη ζωή ενός παιδιού, η οποία επηρεάζει και την αυτοεκτίμησή του και τον τρόπο αντίληψης του κόσμου. Παράλληλα ήθελα να τονίσω πως, ακόμα και μέσα σε ένα τέτοιο ασταθές πλαίσιο, η αναγέννηση είναι εφικτή.
Η Έλι είναι ένα παιδί που καλείται να συμβιβάσει τον πόνο που νιώθει από την φαινομενική απόρριψη της μητέρα της, με την επιθυμία της να ζήσει, σε ένα οικογενειακό περιβάλλον.
ΕΙΠΕ Η ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ, ΜΑΡΙΟΝ ΚΟΤΙΓΙΑΡ…
Το σενάριο έφτασε στα χέρια μου σε μια περίοδο που είχα ένα πολύ φορτωμένο οικογενειακό πρόγραμμα. Διαβάζοντάς το, μετά από επιμονή του ατζέντη μου που τον είχε ενθουσιάσει, συγκλονίστηκα.
Για την ηρωίδα που υποδύεται: Αν και μοιάζει ασύλληπτο, μπορώ να κατανοήσω πως η εσωτερική αγωνία μπορεί να οδηγήσει μια μάνα να εγκαταλείψει κάποια στιγμή το παιδί της. Αυτό που δυσκολεύομαι να κατανοήσω είναι πώς γίνεται μια μάνα να φύγει μακριά από το παιδί της και να μην επιστρέψει ποτέ πίσω. Όλη η ζωή σου ανατρέπεται με τη γέννηση ενός παιδιού. Οι υποχρεώσεις είναι τεράστιες και η έννοια της ελευθερίας αποκτά μια ολότελα νέα σημασία. Σε αυτό το πλαίσιο μπορώ να καταλάβω πώς μια μητέρα μπορεί να απελπιστεί και να νιώσει την ανάγκη να δραπετεύσει.
Είναι μεγάλη μου χαρά να βοηθάω με όλο μου το «είναι» τους νέους ανθρώπους με όραμα και όρεξη. Μια τέτοια δημιουργός είναι και η Βανέσα και χαίρομαι πάρα πολύ που άλλαξα το πρόγραμμά μου για να μπορέσω να συμμετέχω στην ταινία της.
Η Μαρλέν, μια νεαρή μητέρα, ζει και μεγαλώνει μόνη την οκτάχρονη κόρη της Έλι. Όταν γνωρίζει έναν γοητευτικό άνδρα, αποφασίζει να τον ακολουθήσει άνευ όρων αδιαφορώντας για το ανήλικο παιδί της. Η μικρή Έλι, αρχίζει έναν αγώνα επιβίωσης και προσπάθειας για να ενωθεί και πάλι με την μητέρα της.
Η Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η σύγχρονη γυναίκα που προσπαθεί να ανταποκριθεί στους κοινωνικούς της ρόλους, χάνοντας τον εαυτό της και πληγώνοντας τους άλλους, ενώ η ερμηνεία της μικρής πρωταγωνίστριας είναι συγκλονιστική.
ΕΙΠΕ Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΒΑΝΕΣΑ ΦΙΛΟ…
Από παιδί κυκλοφορούσα συνεχώς με μια κάμερα ώστε να τραβάω φωτογραφίες και να σκηνοθετώ σκηνές.
Η πρώτη ταινία που με συγκλόνισε ήταν η ταινία ΜΠΛΕ του Κισλόφσκι, την οποία είδα σε ηλικία 13 ετών. Η ερμηνεία της Ζιλιέτ Μπινός και το βάθος των συναισθημάτων της με άφησαν άφωνη. Τότε ήταν που αποφάσισα πως θέλω να σκηνοθετώ ταινίες.
Οι βασικές θεματικές που ήθελα να φωτίσω με αυτήν την ταινία ήταν η εξάρτηση (κυριολεκτική και μεταφορική), η έλλειψη αγάπης, η ανασφάλεια, η μοναξιά και η απουσία σταθερών αναφορών στη ζωή ενός παιδιού, η οποία επηρεάζει και την αυτοεκτίμησή του και τον τρόπο αντίληψης του κόσμου. Παράλληλα ήθελα να τονίσω πως, ακόμα και μέσα σε ένα τέτοιο ασταθές πλαίσιο, η αναγέννηση είναι εφικτή.
Η Έλι είναι ένα παιδί που καλείται να συμβιβάσει τον πόνο που νιώθει από την φαινομενική απόρριψη της μητέρα της, με την επιθυμία της να ζήσει, σε ένα οικογενειακό περιβάλλον.
ΕΙΠΕ Η ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ, ΜΑΡΙΟΝ ΚΟΤΙΓΙΑΡ…
Το σενάριο έφτασε στα χέρια μου σε μια περίοδο που είχα ένα πολύ φορτωμένο οικογενειακό πρόγραμμα. Διαβάζοντάς το, μετά από επιμονή του ατζέντη μου που τον είχε ενθουσιάσει, συγκλονίστηκα.
Για την ηρωίδα που υποδύεται: Αν και μοιάζει ασύλληπτο, μπορώ να κατανοήσω πως η εσωτερική αγωνία μπορεί να οδηγήσει μια μάνα να εγκαταλείψει κάποια στιγμή το παιδί της. Αυτό που δυσκολεύομαι να κατανοήσω είναι πώς γίνεται μια μάνα να φύγει μακριά από το παιδί της και να μην επιστρέψει ποτέ πίσω. Όλη η ζωή σου ανατρέπεται με τη γέννηση ενός παιδιού. Οι υποχρεώσεις είναι τεράστιες και η έννοια της ελευθερίας αποκτά μια ολότελα νέα σημασία. Σε αυτό το πλαίσιο μπορώ να καταλάβω πώς μια μητέρα μπορεί να απελπιστεί και να νιώσει την ανάγκη να δραπετεύσει.
Είναι μεγάλη μου χαρά να βοηθάω με όλο μου το «είναι» τους νέους ανθρώπους με όραμα και όρεξη. Μια τέτοια δημιουργός είναι και η Βανέσα και χαίρομαι πάρα πολύ που άλλαξα το πρόγραμμά μου για να μπορέσω να συμμετέχω στην ταινία της.