Δίνοντας συνέντευξη στο περιοδικό Esquire, με αφορμή φυσικά την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του «Once Upon a Time in Hollywood» του Κουέντιν Ταραντίνο, ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο πήρε θέση απέναντι στο φλέγον θέμα: σκοτώνει το streaming το σινεμά;
Κι εκείνος έδωσε μία πιο σκεπτόμενη απάντηση. Καθώς πριν συζητήσουμε γιατί οι ψηφιακές πλατφόρμες απειλούν (ή όχι) το μέλλον του σινεμά, πρέπει πρώτα να δούμε πώς επέτρεψαν τα στούντιο το κενό που βρήκαν να γεμίσουν οι πλατφόρμες.
«Δε θέλω να μιλάω σαν να είμαι "παλιός" και ξέρω, αλλά στα χρόνια της καριέρας μου έζησα την μεγάλη αλλάγή στο πώς γίνονται πια οι ταινίες - ποιες παίρνουν χρηματοδότηση πια. Το χολιγουντιανό στουντιακό σύστημα έχει υλικό, έχει ολόκληρες βιβλιοθήκες με υλικό που θα έκανε υπέροχες ταινίες, όμως για κάποιο λόγο δεν χρηματοδοτείται. Τα στούντιο αιμορραγούν...»
«Τα στούντιο έχουν καταντήσει -όπως είχε γίνει και στη δεκαετία του 20- τεράστιες επιχειρήσεις που δεν έχουν καμία καλλιτεχνική φλέβα, δεν έχουν ιδέα από σινεμά. Βρισκόμαστε στην εποχή λοιπόν που τα χρήματα πέφτουν στο streaming. Κι εκεί τουλάχιστον βλέπω πολλές ευκαιρίες να δίνονται σε σενάρια που έχουν κάτι να πουν, σε ντοκιμαντέρ, σε καλλιτέχνες που θα δείξουν κάτι περισσότερο από το επόμενο blockbuster. Εκεί βλέπω ταινίες που 10 χρόνια πριν δε θα γυριζόντουσαν ποτέ. Ομως με το σινεμά τι γίνεται; Για πόσο θα χρηματοδοτούνται ταινίες σαν αυτή του Κουέντιν; Ή θα καταλήξουν είδος υπό εξαφάνιση...»
«Πολύ φοβάμαι ότι έρχονται πολύ σκοτεινές μέρες για το σινεμά...»
Δες το άρθρο ΕΔΩ!
Κι εκείνος έδωσε μία πιο σκεπτόμενη απάντηση. Καθώς πριν συζητήσουμε γιατί οι ψηφιακές πλατφόρμες απειλούν (ή όχι) το μέλλον του σινεμά, πρέπει πρώτα να δούμε πώς επέτρεψαν τα στούντιο το κενό που βρήκαν να γεμίσουν οι πλατφόρμες.
«Δε θέλω να μιλάω σαν να είμαι "παλιός" και ξέρω, αλλά στα χρόνια της καριέρας μου έζησα την μεγάλη αλλάγή στο πώς γίνονται πια οι ταινίες - ποιες παίρνουν χρηματοδότηση πια. Το χολιγουντιανό στουντιακό σύστημα έχει υλικό, έχει ολόκληρες βιβλιοθήκες με υλικό που θα έκανε υπέροχες ταινίες, όμως για κάποιο λόγο δεν χρηματοδοτείται. Τα στούντιο αιμορραγούν...»
«Τα στούντιο έχουν καταντήσει -όπως είχε γίνει και στη δεκαετία του 20- τεράστιες επιχειρήσεις που δεν έχουν καμία καλλιτεχνική φλέβα, δεν έχουν ιδέα από σινεμά. Βρισκόμαστε στην εποχή λοιπόν που τα χρήματα πέφτουν στο streaming. Κι εκεί τουλάχιστον βλέπω πολλές ευκαιρίες να δίνονται σε σενάρια που έχουν κάτι να πουν, σε ντοκιμαντέρ, σε καλλιτέχνες που θα δείξουν κάτι περισσότερο από το επόμενο blockbuster. Εκεί βλέπω ταινίες που 10 χρόνια πριν δε θα γυριζόντουσαν ποτέ. Ομως με το σινεμά τι γίνεται; Για πόσο θα χρηματοδοτούνται ταινίες σαν αυτή του Κουέντιν; Ή θα καταλήξουν είδος υπό εξαφάνιση...»
«Πολύ φοβάμαι ότι έρχονται πολύ σκοτεινές μέρες για το σινεμά...»
Δες το άρθρο ΕΔΩ!