Η μεξικανική «τριάδα» που σαρώνει τα βραβεία

Spanio Pouli
0
Πριν από λίγα χρόνια, στην 87η τελετή των Όσκαρ η ταινία "Birdman" του Μεξικανού Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου σάρωσε στα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Δεν ήταν η πρώτη φορά στα τελευταία χρόνια, που ένας Μεξικανός έφευγε από την τελετή με το περιζήτητο Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Και φυσικά υπήρξε και συνέχεια τα επόμενα χρόνια. Διόλου τυχαία, εκείνο το βράδυ ο Ινιαρίτου σχολίασε από σκηνής με μεγάλη αυτοπεποίθηση τη "μεξικανική κυριαρχία" στο αμερικανικό σινεμά, και φυσικά αφιέρωσε το βραβείο του στους «compatriotas Mexaicanos» (Μεξικανούς συμπατριώτες).

Δίπλα στον Ινιαρίτου (γενν. το 1963) δύο ακόμη σπουδαίοι σκηνοθέτες συναπαρτίζουν τη λαμπερή "τριάδα" των compatriotas: Ο Αλφόνσο Κουαρόν (γενν. το 1961) και ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο (γενν. το 1964). Πριν λίγες μέρες βγήκε και στις ελληνικές αίθουσες η τελευταία, αριστουργηματική ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν "Roma". Η Ρώμη του τίτλου είναι μια συνοικία της Πόλης του Μεξικού, όπου διαδραματίζεται αυτή η -κατά το μεγαλύτερο μέρος- αυτοβιογραφική ταινία του Μεξικανού σκηνοθέτη, σε άσπρο - μαύρο. Ένας χρόνος από τη ζωή μιας "οικογένειας", στις αρχές της δεκαετίας του '70: Η ηρωίδα της ταινίας, Κλεό, εργάζεται στο σπίτι ενός ευκατάστατου γιατρού, του Αντόνιο, που ζει με τη γυναίκα του Σοφία, τα τέσσερα παιδιά τους και τη μητέρα του γιατρού Τερέζα. Ο γιατρός λείπει συνεχώς σε κάποιο συνέδριο στο εξωτερικό, αλλά στην πραγματικότητα η απουσία του οφείλεται στην "παράλληλη ζωή" που έχει με την ερωμένη του... Η Κλεό έχει να φροντίσει τα παιδιά, ταυτόχρονα με όλες τις δουλειές μέσα στο σπίτι. Η ταινία, με την ποιητική, ελλειπτική σκηνοθετική ματιά, είναι ένας ύμνος στις γυναίκες, που ξεκινά ως προσωπικό εγκώμιο του σκηνοθέτη και βήμα-βήμα αποκτά ευρύτερες διαστάσεις: "Ό,τι και να σου πουν, εμείς οι γυναίκες είμαστε πάντα μόνες", λέει σε κάποια στιγμή η σινιόρα Σοφία στην υπηρέτρια Κλεό...

Διάβασε τη Συνέχεια ΕΔΩ
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Comment without Hesitation!

Δημοσίευση σχολίου (0)