Μετά από εννέα μέρες προβολών, ολοκληρώθηκε το 2ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ El Gouna, που φιλοδοξεί να αποτελέσει τις Κάννες του αραβικού κόσμου.
Η αιγυπτιακή ταινία Yomeddine, που σημαίνει στα αραβικά «Ημέρα της Κρίσεως», ήταν εκείνη που κέρδισε το βραβείο του κορυφαίου αραβικού φιλμ και έλαβε και το βραβείο κοινού.
Ο σκηνοθέτης Αμπου Μπακρ Σαουκι και η παραγωγός Ντινα Εμαμ, που αποτελούν ζευγάρι και στην ζωή, πραγματεύονται την ιστορία δύο απογοητευμένων που ανακαλύπτουν τις σκληρές πραγματικότητες της ζωής εγκαταλείποντας μια αποικία λεπρών. Η δουλειά τους ήταν άλλωστε και το πρώτο αιγυπτιακό φιλμ που κατάφερε να λάβει μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα των Καννών.
Ο αιγύπτιος σκηνοθέτης αναφέρει στο euronews: «Ειναι μεγάλη τιμή για εμάς αυτά τα δύο βραβεία. Προσπαθήσαμε να στείλουμε ένα μήνυμα ανθρωπισμού με την ταινία μας, στην οποία μπορέσαμε να μιλήσουμε για το πως κρίνονται οι άνθρωποι με βάση τον χαρακτήρα τους και όχι με βάση την εμφάνισή τους».
Το χρυσό αστέρι El Gouna για την καλύτερη ταινία μεγάλου μήκους πήγε στο «A Land Imagined» της Σιου Ζουα Γιεο.
Το βραβείο για το καλύτερο αραβικό ντοκιμαντές πήγε στον σύρο σκηνοθέτη Ταλάλ Ντερκί για την ταινία του «Πατέρες και γιοι», που ρίχνει φως στην εκπαίδευση νέων τζιχαντιστών και είχε κερδίσει το βραβείο κοινού και στο φετινό φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Ο Ταλάλ Ντερκι αναφέρει: «Ανησυχούσα για το πως θα αντιδρούσε το αραβικό κοινό επειδή η ταινία ασχολείται με ένα πολύ ευαίσθητο θέμα όπως η εξουσία του πατέρα, η απουσία των γυναικών, η τζιχάντ, η θρησκεία και άλλα τέτοια μεγάλα ερωτήματα».
Το Φεστιβάλ προσέλκυσε προσωπικότητες του κινηματογράφου και από το Χόλιγουντ, όπως ο Σιλβέστερ Σταλόνε που μίλησε στο euronews για τα μελλοντικά του σχέδια στον κινηματογράφο
«Θα κάνω το Ράμπο 5 που θα είναι και η τελευταία ταινία μου. Τώρα πάω στην Βουλγαρία αλλά μετά από αυτό, θα συνεχίσω με μια εταιρεία παραγωγής με την οποία θα αναζητώ νέους δημιουργούς και κυρίως θα είμαι κάτι σαν μέντορας πίσω από τη σκηνή», ανέφερε ο χολιγουτιανός σταρ.
Αυτός είναι και ο στόχος στο φεστιβάλ Ελ Γκούνα, να εμπνεύσει και άλλους καλλιτέχνες να εκφραστούν μέσα από τον κινηματογράφο.
Η αιγυπτιακή ταινία Yomeddine, που σημαίνει στα αραβικά «Ημέρα της Κρίσεως», ήταν εκείνη που κέρδισε το βραβείο του κορυφαίου αραβικού φιλμ και έλαβε και το βραβείο κοινού.
Ο σκηνοθέτης Αμπου Μπακρ Σαουκι και η παραγωγός Ντινα Εμαμ, που αποτελούν ζευγάρι και στην ζωή, πραγματεύονται την ιστορία δύο απογοητευμένων που ανακαλύπτουν τις σκληρές πραγματικότητες της ζωής εγκαταλείποντας μια αποικία λεπρών. Η δουλειά τους ήταν άλλωστε και το πρώτο αιγυπτιακό φιλμ που κατάφερε να λάβει μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα των Καννών.
Ο αιγύπτιος σκηνοθέτης αναφέρει στο euronews: «Ειναι μεγάλη τιμή για εμάς αυτά τα δύο βραβεία. Προσπαθήσαμε να στείλουμε ένα μήνυμα ανθρωπισμού με την ταινία μας, στην οποία μπορέσαμε να μιλήσουμε για το πως κρίνονται οι άνθρωποι με βάση τον χαρακτήρα τους και όχι με βάση την εμφάνισή τους».
Το χρυσό αστέρι El Gouna για την καλύτερη ταινία μεγάλου μήκους πήγε στο «A Land Imagined» της Σιου Ζουα Γιεο.
Το βραβείο για το καλύτερο αραβικό ντοκιμαντές πήγε στον σύρο σκηνοθέτη Ταλάλ Ντερκί για την ταινία του «Πατέρες και γιοι», που ρίχνει φως στην εκπαίδευση νέων τζιχαντιστών και είχε κερδίσει το βραβείο κοινού και στο φετινό φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Ο Ταλάλ Ντερκι αναφέρει: «Ανησυχούσα για το πως θα αντιδρούσε το αραβικό κοινό επειδή η ταινία ασχολείται με ένα πολύ ευαίσθητο θέμα όπως η εξουσία του πατέρα, η απουσία των γυναικών, η τζιχάντ, η θρησκεία και άλλα τέτοια μεγάλα ερωτήματα».
Το Φεστιβάλ προσέλκυσε προσωπικότητες του κινηματογράφου και από το Χόλιγουντ, όπως ο Σιλβέστερ Σταλόνε που μίλησε στο euronews για τα μελλοντικά του σχέδια στον κινηματογράφο
«Θα κάνω το Ράμπο 5 που θα είναι και η τελευταία ταινία μου. Τώρα πάω στην Βουλγαρία αλλά μετά από αυτό, θα συνεχίσω με μια εταιρεία παραγωγής με την οποία θα αναζητώ νέους δημιουργούς και κυρίως θα είμαι κάτι σαν μέντορας πίσω από τη σκηνή», ανέφερε ο χολιγουτιανός σταρ.
Αυτός είναι και ο στόχος στο φεστιβάλ Ελ Γκούνα, να εμπνεύσει και άλλους καλλιτέχνες να εκφραστούν μέσα από τον κινηματογράφο.