Tου Jordan Peele. Με τους Lupita Nyong'o, Madison Curry, Winston Duke, Shahadi Wright Joseph, Evan Alex, Elisabeth Moss, Tim Heidecker, Yahya Abdul-Mateen, Anna Diop.
Διὰ τοῦτο τάδε λέγει Κύριος· ἰδοὺ ἐγὼ ἐπάγω ἐπὶ τὸν λαὸν τοῦτον κακά, ἐξ ὧν οὐ δυνήσονται ἐξελθεῖν ἐξ αὐτῶν, καὶ κεκράξονται πρός με, καὶ οὐκ εἰσακούσομαι αὐτῶν. Δεδομένη η μακροθυμία του Δημιουργού και η ανεκτικότητα του στα κακώς κείμενα της κτίσης Του. Το φιρμάνι του το στέλνει πάντως στον επί Γης απεσταλμένο, που τελεί σε απόγνωση, μην καταφέρνοντας να καλύψει έστω την μία και μοναδική του απαίτηση, πριν προβεί στην Τιμωρία. Πιστεύεις πως έρχεται η στιγμή να λήξει το τελεσίγραφο, σιμά, εσύ ο επιδερμικός αποκωδικοποιητής? Μα δεν ζήτησε πολλά. Σε μια σαθρή κοινωνία που βασιλεύει ο παρτακισμός και η πλεονεξία, που τα αμπέλια έχουν σαπίσει και σέρνονται μολυσμένα από την κακοψυχία και την ανηθικότητα, να βρεθεί μόνο μια ρώγα σταφυλιού άσπιλη και καθαρή, που θα γλυτώσει όλους από το επερχόμενο ξέσπασμα. Και ο Προφήτης υποφέρει, σπαρταρά, μην βρίσκοντας έστω έναν καθαρό καρπό που θα μεταστρέψει τον πόνο σε λύτρωση. Τον Σωτήρα! Πόση αξία δίνει στην μία και μόνη ανθρώπινη υπόσταση αλήθεια, εκείνος που την εμπνεύστηκε? Πόση αξία δίνει συνολικά στο Εμείς?
1988. Κατά την διάρκεια εκδρομής με την φαμίλια της, σε παραθαλάσσιο θέρετρο της Καλιφόρνια, η μικρούλα Αδελαΐδα, θα βιώσει την πιο τραυματική εμπειρία του νεαρού της βίου, καθώς ξεφεύγοντας από την προσοχή των γονιών της, θα εισέλθει στον λαβύρινθο με τα είδωλα του θεματικού πάρκου και θα έρθει σε άμεση επαφή με το τρομακτικό παρόραμα που θα στοιχειώσει την ψυχή της.
Σήμερα, γυναίκα πλέον, έχοντας αποκτήσει την δική της οικογένεια, θα ταξιδέψει μαζί με τον αγαπημένο της σύζυγο Γκέιμπ και τα δυο παιδιά τους, την επαναστατημένη Ζόρα και τον παιχνιδιάρη Τζέισον, στην ίδια περιοχή της Σάντα Κρουζ για να περάσουν μαζί λίγες μέρες διακοπών. Αλλά και να ξεπεράσουν την θλίψη της απώλειας της αγαπημένης τους γιαγιάς. Από τις πρώτες στιγμές πλάι στο κύμα, η ζορισμένη Αδελαΐδα θα νιώσει τις άσχημες μνήμες του παρελθόντος να ξυπνούν, προκαλώντας της έναν ιδιαίτερο φόβο για το τι μπορεί να επακολουθήσει. Ανησυχία που θα γίνει πραγματικότητα, το πρώτο κιόλας βράδυ στην εξοχική κατοικία, καθώς στο κατώφλι του σπιτιού, θα εμφανιστούν τέσσερις απειλητικοί ξένοι, ντυμένοι με ερυθρής απόχρωσης ολόσωμες φόρμες, που θα θέσουν σε αμφιβολία την ασφάλεια όλων. Και που προς μεγάλη έκπληξη των Γουίλσον, ο καθένας από τους εχθρικούς εισβολείς που κρατά στο χέρι ένα χρυσό ψαλίδι, είναι ένα ακριβές αντίγραφο του! Μια πανομοιότυπη κόπια σε εμφάνιση, όχι όμως και σε συμπεριφορά, με εμφανή αδυναμία στην μέθοδο επικοινωνίας, όπως και με προφανή τάση για ένα βίαιο ξέσπασμα ενάντια σε εκείνους που μπορεί να είναι ακριβώς όμοιοι, ζουν όμως έναν διαφορετικό, κανονικό βίο, γεμάτο προνόμια, δίχως περιορισμούς και ανελευθερίες.
Η χρονιά είναι το 1960 και στα πλαίσια της πρωτοποριακού ύφους τηλεοπτικής σειράς Twilight Zone, στον δίαυλο του CBS προβάλλεται το επεισόδιο με τον τίτλο Mirror Image, όπου οι βασικοί ήρωες έρχονται αντιμέτωποι μέσα από τους καθρέφτες με τις ζωντανές ρεπλίκες τους. Ηλίου φαεινότερο είναι πως αυτή η ευρηματικά μεταφυσική ιδέα του μετρ της αγωνίας Rod Serling, όρισε και το θεματικό μονοπάτι της δεύτερης μεγάλου μήκους σκηνοθετικής απόπειρας του αναμφίβολα ταλαντούχου Jordan Peele, μετά την έκρηξη του δαφνοστόλιστου ντεμπούτο Get Out. Το οποίο ακόμη κι αν δεν γνώρισε την αποθέωση από το σύνολο της κριτικής, εντούτοις έμπασε για τα καλά τον μαύρο δημιουργό στην λίστα των πιο φερέλπιδων της γενιάς του. Κι από ότι δείχνει ετούτο, το σόφομορ, άρα και πιο δύσκολο βήμα του, προτού ριχτεί με τα μούτρα στον ριμέικ σχεδισμό της νέας Ζώνης του Λυκόφωτος, η αναγνώριση δεν του έτυχε άδικα.
Η ταινία Εμείς όπως και το Τρέξε, βάση θέματος ανήκουν στο genre των φιλμς Τρόμου και πραγματικά αυτή η ταξινόμηση, όταν αναλογικά ούτε μία στις εκατό του είδους, αξιολογικά παίζουν στο επίπεδο της Πολύ Καλής, μάλλον την αδικεί ως προδιάθεση. Κι αυτό γιατί από το εξαιρετικά μελετημένο ίντρο, καταλαβαίνει ο θεατής πως ότι πρόκειται να παρακολουθήσει θα είναι προσεγμένο μέχρι κεραίας, σε όλα όσα θα επιθυμήσει να αναλύσει, πέρα του δεδομένου, του φοβιστικού. Σε όσους λοιπόν πρόκειται να βολτάρουν στον σινεμά, με μοναδική απαίτηση ένα δίωρο ενέσιμο χόρορ, εύχομαι καλή διασκέδαση και κλείνω εδώ. Το Us είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα Saw, έναν Δρόμο με τις Λεύκες, ένα Poltergeist. Είναι το σύνθημα της ριζοσπαστικής εξέγερσης, δοσμένο μέσα από ένα πρίσμα έντασης και σασπένς, συνεπέστατο σε κάθε του βήμα σε όσα (όχι με απόλυτη σαφήνεια είναι αλήθεια, ειδικά αν ο αναγνώστης είναι έκδηλος αμφισβητίας) αναφέρουν οι Ιερές Γραφές.
Διάβασε τη συνέχεια ΕΔΩ
Διὰ τοῦτο τάδε λέγει Κύριος· ἰδοὺ ἐγὼ ἐπάγω ἐπὶ τὸν λαὸν τοῦτον κακά, ἐξ ὧν οὐ δυνήσονται ἐξελθεῖν ἐξ αὐτῶν, καὶ κεκράξονται πρός με, καὶ οὐκ εἰσακούσομαι αὐτῶν. Δεδομένη η μακροθυμία του Δημιουργού και η ανεκτικότητα του στα κακώς κείμενα της κτίσης Του. Το φιρμάνι του το στέλνει πάντως στον επί Γης απεσταλμένο, που τελεί σε απόγνωση, μην καταφέρνοντας να καλύψει έστω την μία και μοναδική του απαίτηση, πριν προβεί στην Τιμωρία. Πιστεύεις πως έρχεται η στιγμή να λήξει το τελεσίγραφο, σιμά, εσύ ο επιδερμικός αποκωδικοποιητής? Μα δεν ζήτησε πολλά. Σε μια σαθρή κοινωνία που βασιλεύει ο παρτακισμός και η πλεονεξία, που τα αμπέλια έχουν σαπίσει και σέρνονται μολυσμένα από την κακοψυχία και την ανηθικότητα, να βρεθεί μόνο μια ρώγα σταφυλιού άσπιλη και καθαρή, που θα γλυτώσει όλους από το επερχόμενο ξέσπασμα. Και ο Προφήτης υποφέρει, σπαρταρά, μην βρίσκοντας έστω έναν καθαρό καρπό που θα μεταστρέψει τον πόνο σε λύτρωση. Τον Σωτήρα! Πόση αξία δίνει στην μία και μόνη ανθρώπινη υπόσταση αλήθεια, εκείνος που την εμπνεύστηκε? Πόση αξία δίνει συνολικά στο Εμείς?
1988. Κατά την διάρκεια εκδρομής με την φαμίλια της, σε παραθαλάσσιο θέρετρο της Καλιφόρνια, η μικρούλα Αδελαΐδα, θα βιώσει την πιο τραυματική εμπειρία του νεαρού της βίου, καθώς ξεφεύγοντας από την προσοχή των γονιών της, θα εισέλθει στον λαβύρινθο με τα είδωλα του θεματικού πάρκου και θα έρθει σε άμεση επαφή με το τρομακτικό παρόραμα που θα στοιχειώσει την ψυχή της.
Σήμερα, γυναίκα πλέον, έχοντας αποκτήσει την δική της οικογένεια, θα ταξιδέψει μαζί με τον αγαπημένο της σύζυγο Γκέιμπ και τα δυο παιδιά τους, την επαναστατημένη Ζόρα και τον παιχνιδιάρη Τζέισον, στην ίδια περιοχή της Σάντα Κρουζ για να περάσουν μαζί λίγες μέρες διακοπών. Αλλά και να ξεπεράσουν την θλίψη της απώλειας της αγαπημένης τους γιαγιάς. Από τις πρώτες στιγμές πλάι στο κύμα, η ζορισμένη Αδελαΐδα θα νιώσει τις άσχημες μνήμες του παρελθόντος να ξυπνούν, προκαλώντας της έναν ιδιαίτερο φόβο για το τι μπορεί να επακολουθήσει. Ανησυχία που θα γίνει πραγματικότητα, το πρώτο κιόλας βράδυ στην εξοχική κατοικία, καθώς στο κατώφλι του σπιτιού, θα εμφανιστούν τέσσερις απειλητικοί ξένοι, ντυμένοι με ερυθρής απόχρωσης ολόσωμες φόρμες, που θα θέσουν σε αμφιβολία την ασφάλεια όλων. Και που προς μεγάλη έκπληξη των Γουίλσον, ο καθένας από τους εχθρικούς εισβολείς που κρατά στο χέρι ένα χρυσό ψαλίδι, είναι ένα ακριβές αντίγραφο του! Μια πανομοιότυπη κόπια σε εμφάνιση, όχι όμως και σε συμπεριφορά, με εμφανή αδυναμία στην μέθοδο επικοινωνίας, όπως και με προφανή τάση για ένα βίαιο ξέσπασμα ενάντια σε εκείνους που μπορεί να είναι ακριβώς όμοιοι, ζουν όμως έναν διαφορετικό, κανονικό βίο, γεμάτο προνόμια, δίχως περιορισμούς και ανελευθερίες.
Η χρονιά είναι το 1960 και στα πλαίσια της πρωτοποριακού ύφους τηλεοπτικής σειράς Twilight Zone, στον δίαυλο του CBS προβάλλεται το επεισόδιο με τον τίτλο Mirror Image, όπου οι βασικοί ήρωες έρχονται αντιμέτωποι μέσα από τους καθρέφτες με τις ζωντανές ρεπλίκες τους. Ηλίου φαεινότερο είναι πως αυτή η ευρηματικά μεταφυσική ιδέα του μετρ της αγωνίας Rod Serling, όρισε και το θεματικό μονοπάτι της δεύτερης μεγάλου μήκους σκηνοθετικής απόπειρας του αναμφίβολα ταλαντούχου Jordan Peele, μετά την έκρηξη του δαφνοστόλιστου ντεμπούτο Get Out. Το οποίο ακόμη κι αν δεν γνώρισε την αποθέωση από το σύνολο της κριτικής, εντούτοις έμπασε για τα καλά τον μαύρο δημιουργό στην λίστα των πιο φερέλπιδων της γενιάς του. Κι από ότι δείχνει ετούτο, το σόφομορ, άρα και πιο δύσκολο βήμα του, προτού ριχτεί με τα μούτρα στον ριμέικ σχεδισμό της νέας Ζώνης του Λυκόφωτος, η αναγνώριση δεν του έτυχε άδικα.
Η ταινία Εμείς όπως και το Τρέξε, βάση θέματος ανήκουν στο genre των φιλμς Τρόμου και πραγματικά αυτή η ταξινόμηση, όταν αναλογικά ούτε μία στις εκατό του είδους, αξιολογικά παίζουν στο επίπεδο της Πολύ Καλής, μάλλον την αδικεί ως προδιάθεση. Κι αυτό γιατί από το εξαιρετικά μελετημένο ίντρο, καταλαβαίνει ο θεατής πως ότι πρόκειται να παρακολουθήσει θα είναι προσεγμένο μέχρι κεραίας, σε όλα όσα θα επιθυμήσει να αναλύσει, πέρα του δεδομένου, του φοβιστικού. Σε όσους λοιπόν πρόκειται να βολτάρουν στον σινεμά, με μοναδική απαίτηση ένα δίωρο ενέσιμο χόρορ, εύχομαι καλή διασκέδαση και κλείνω εδώ. Το Us είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα Saw, έναν Δρόμο με τις Λεύκες, ένα Poltergeist. Είναι το σύνθημα της ριζοσπαστικής εξέγερσης, δοσμένο μέσα από ένα πρίσμα έντασης και σασπένς, συνεπέστατο σε κάθε του βήμα σε όσα (όχι με απόλυτη σαφήνεια είναι αλήθεια, ειδικά αν ο αναγνώστης είναι έκδηλος αμφισβητίας) αναφέρουν οι Ιερές Γραφές.
Διάβασε τη συνέχεια ΕΔΩ